Op woensdag 6 maart organiseerde de FC Twente/Heracles Academie een kennisdelingsactiviteit over communicatie en social media. Op Erve Asito doorliep Jord Pingen, Coördinator Content en Media, met 40 aanwezigen van verschillende partnerclubs een aantal onderwerpen van het communicatie- en mediavak.
Het doel van de kennisdelingsactiviteit was het informeren en inspireren van de partnerclubs. Jord Pingen: “Veel partnerclubs van de Academie maken al fanatiek gebruik van verschillende communicatiekanalen, zoals social media. Echter zien wij voor hen veel mogelijkheden om hun kanalen nog effectiever in te zetten. Dit kan er uiteindelijk tot leiden dat leden en vrijwilligers een hogere betrokkenheid voelen tot hun vereniging en hierdoor mogelijk langer actief blijven.”

Tijdens de bijeenkomst werd onder andere de visie op en aanpak van communicatie binnen de FC Twente/Heracles Academie besproken. Daarnaast waren Thijs Nieuwenhuis en Wesley Montijn, communicatiemedewerkers bij Heracles Almelo, aanwezig als gastspreker om te laten zien hoe een betaald voetbalorganisatie haar communicatie verzorgt. “Door aanwezigen mee te nemen in de aanpak op professioneel niveau, kunnen zij hopelijk inspiratie opdoen om toe te passen binnen hun eigen vereniging”, aldus Pingen. Aan het einde van de bijeenkomst werden er extra praktische tips en adviezen gedeeld die partnerclubs kunnen gebruiken.