Kevin Swarthoff verlaat per direct de FC Twente/Heracles Academie. De Keepertrainer maakt de overstap naar Willem II. Swarthoff was sinds de zomer van 2020 actief bij de gezamenlijke Academie.

Kevin Swarthoff: “Na zes mooie en leerzame jaren bij de FC Twente/Heracles Academie maak ik de stap naar het eerste van Willem II. De Academie voelde voor mij echt als mijn thuis, en ik ga de keepers en spelers dan ook enorm missen. Ik kijk met trots terug op wat we samen hebben opgebouwd. Door continuïteit in onze werkwijze hebben we een duidelijke ontwikkellijn neergezet voor onze keepers, waarin we structureel kansen hebben gecreëerd en veel aandacht hebben gehad voor mentale coaching. In deze periode hebben vier keepers een contract verdiend en er zit er op korte termijn nog één aan te komen. Dat is iets waar ik enorm trots op ben en wat echt een teamprestatie is geweest. Daarnaast heb ik mezelf maximaal kunnen ontwikkelen als keeperscoach én als mens. Ik heb altijd veel energie in alles gestoken en heb ook veel energie teruggekregen. Ik heb veel vertrouwen gevoeld vanuit de staf en kijk met veel enthousiasme uit naar mijn nieuwe uitdaging bij Willem II.”